مشخصات موتورهای خودرو ایرانی

به طور معلوم موتور XU7 روی خودروهایی مثل پژو 405 ، پژو 406 ، سیتروئن زانتیا و مدل های دیگری از پژو و سیتروئن در همین ارتفاع این دوران استعمال شد. ماشین من 405 slx جور 97 حیاتی موتور tu5 و اهمیت کارکرد 18 هزار تا هستش روزی که خودرو رو صفر تحویل گرفتم پاره ای آب(حدودا 2 لیوان) کم داشت،آب مقطر بیشتر کردم. طی این سالها پژو پارس کلیدی سه چهار نوع پیشرانه گوناگون در بازار مرزوبوم عرضاندام کرده اما در درحال حاضر حاضر فقط یار مهم دو مدل پیشرانه xu7 هشت سوپاپ و موتور TU5 شانزده سوپاپ به فروش میرسد. پس هر دو سیلندر دو و سه را غلط میدهد. در واقع استرس بار این فشار را میان هر دو امداد جلو تقسیم می کند. این اطلاعات (دمای آب) زیاد کلیدی هستن زیرا هم به آمپر فرستاده میشه تا راننده بازدید کنه و نیز به حرفه ها فرمان واضح شدن در بدور نماید و تند رو میده؛ پس عملا پایه فعالیت کرد سیستم خنک کننده خودرو این دیتاها دریافتی از فشنگی هست. از طرفی مهندسان ایران ماشین معتقدند مشکلات موتور قبلی پژو ۴۰۵ از گزاره روغنکاری هم کلیدی تصحیح مدار روغنکاری موتور برطرف شده است. به گفته مالکان، سیتروئن C4 اساسی موتورهای 1.6 VTi و 1.6 THP، زمان رانندگی بی سر و صدا در شهر، تقریباً همان میزان سوخت مصرف می نماید – حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر. تولید کننده ردوبدل آن را آن‌گاه از 240000 km یا این که 10 سال تجویز می کند. در سال 1383 جمهوری اسلامی ایران ماشین تصمیم گرفت تا در پروژهای به اسم EF7 زمینه طراحی و ساخت موتور ملی را فراهم کند. پس از حضور برنده و استقبال فراوانی که از آن شد ایرانخودرو اقدام به راهاندازی خط مونتاژ آن در میهن کرد، به طوری که شركت ايران خودرو يكي از مهمترين پايگاهای توليد پژو 206 در دنیا به شمار میرود. چرخ های محرک پژو پارس tu5 در محور جلویی آن قرار دارند. در ماشینهای پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتیک از موتور TU5 به کار گیری شده است. سیستم تعلیق سیتروئن C4، به طور سنتی به جهت اتومبیلهای کامپکت فرانسوی، مهم بند مک فرسون در جلو و یک میله پیچشی در عقب (روی فنرها) است. که ولی در همین رنج قیمتی ماشین های هاچ بک اتوماتیک نظیر پژو 207 و رنو ساندرو یا این که خودروهای اساسی بدنه ی جمع و مدل مانند جیلی GC6 یا این که تندر پلاس اتوماتیک می توانند خوب تر ظاهر شوند چون بعد ها کوچکتری دارا‌هستند و در بحث کیفی نیز بهتر ظاهر می شوند . فروش اقساطی پژو پارس کشور‌ایران اتومبیل اهمیت تحویل یک روزه! همین قراردادبر اساس موازنه ارزی انعقاد گردیده و به هر میزانی که جمهوری اسلامی ایران اتومبیل قطعات پیش ساخته ( C.K.D.) وارد کند، اتومبیل تولیدی صادر خواهد شد و به این ترتیب می توان گفت که ایجاد این اتومبیل هیچ گونه هزینه ارزی به جهت دولت و جمهوری اسلامی ایران ماشین نخواهد داشت. مقدار مجاز کمکردن روغن در موتورهای TU حداكثر 0.3 ليتر در هر 1000 کیلومتر میباشد. موتورهای TU5 عجله بالایی موتور tu5 پژو 206 دارند. تقویت کننده غیرمنتظره می تواند هزینه های تقریبا بالایی ایجاد کند. و از آنجایی که موتور در دمای عملیاتی نسبتاً بالایی (بیشتر از THP) فعالیت می کند، پوشش اساسی گذشت زمان تغییر تحول رخ می دهد. یعنی پارس کلاس 32 که فقط تفاوتش اهمیت کلاس 28 بوق بر روی فرمان است. این تیپ شالوده ای ترین مدل ۲۰۶ است. مه شکن های جلو و عقب نیز از امکانات این تیپ 206 به شمار می آیند. 2 سرنشین حیاتی صندوقی نصفه پر، تیپ 5 را هاچبکی پرشتاب تجربه می کنند. اما خودروسازان کشور کلیدی اعمال برخی تغییرات، تولیدات نو را پایین تیتر فیس لیفت معرفی می کنند! همین در حالی میباشد که موتور EF7 مشخصات فنی قویتری داشته و از آنجایی که یک دوگانهسوز مطرح در مرز و بوم محسوب میشود، علاقهمندان مختص خود را به دست آورده است. همین موتور در عین تعمیرپذیری آسان و فراوانی قطعات و اثاثیه یدکی، بر مبنا فناوری دهه هشتاد میلادی ساخته شده می باشد و راندمان جالب توجهی ندارد. پس از آن شرکت های متمایز که بهترین آن ها دیناپارت بوده می باشد قطعات و لوازم زانتیا آن را تولید نمودند که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت. در ادامه در مورد دست اندرکاران خراب شدن یاتاقان ها حرف خواهیم کرد . فعالیت گشوده و بسته شدن این سوپاپ ها و نیز زمان بندی آن به وسیله میل بادامک انجام می شود . کل موتورهای دیزلی اهمیت یک درایو زمان بندی تسمه ای هستند. حیف هست که نسخه های پایه سیتروئن C4 اصلی 1.4 و 1.6 VTi تنها کلیدی گیربکس 5 سرعته دستی هستند. علاوه بر سه سیلندر، مهم یک تسمه تایم غوطهور در روغن مانند موتور فورد 1.0 اکوبوست است. در سال 2013، یک توربوشارژ 1.2 e-THP دارای سه سیلندر که PureTech نیز نامیده می شود، زیر کاپوت ظواهر شد. به ویژه، اساسی دقت به این حقیقت که تولید کننده غلط مشابهی را که در مورد TNR انجام شد، مرتکب نشد. تولید کننده سفارش می کند تسمه را آن‌گاه از 180000 km یا این که 120 ماه تعویض کنید. اساسی همین حال، بر مغایر آن، 1.2 e-THP از یک شفت متعادل کننده به کار گیری می نماید که از میل لنگ اساسی استعمال از چرخ دنده ها (دنده) سوق دهی می شود. تنظیمات شاسی نرم هستند: اتومبیل به شدت در پیچ ها غلت می زند، البته در عین حالا ضربه ها را تماماً خنثی می کند.