اعتصاب در برخواهد داشت! – یوگا برای بیماران دیابتی

نقش یوگایی پرانایاما و آساناهای در مبارزه با دیابت است.

کلمه ', یوگا,' تکامل از کلمه 'yuj' که به معنی 'برای متحد کردن'. این اتحادیه بین فردی خود و مفید کیهانی ارواح. این اتحادیه از طریق برخی پرانایاما و آساناهای که حفظ پنج عنصر تشکیل دهنده بدن انسان (pancha tattva) در تعادل است. یوگا باستان شکلی از ورزش است که شامل عناصری از عرفان, صلح و آرامش است. تمرین یوگا نگه می دارد ذهن و بدن در سلامت کامل به سادگی انرژی بدن از درون آن را کمتر مستعد ابتلا به حملات از تنش و استرس و بی حد و حصر بیماری است.

آساناهای یوگایی است که بسیار مفید برای بیماران دیابتی. تمرین آساناهای یوگایی به شمار مدیتیشن و تنفس تمرینات منظم باعث بهبود سوخت و ساز بدن با تحریک لوزالمعده و عملکرد کبد. یوگا برای بیماران دیابتی کمک می کند تا برای تنظیم سطح گلوکز در خون است.

تمرینات یوگایی برای بیماران دیابتی و منافع خود را

1. Mandukasana (قورباغه را در برخواهد داشت)

این ژست نیاز بیمار برای شروع با نشستن در vajrasana در نتیجه اعمال فشار بر لوزالمعده است. قورباغه مطرح است و نه شدید یک و مراقبت باید انجام شود که یادگیری این اطمینان حاصل شود شما در حال انجام آن را به درستی برای جلوگیری از آسیب. این کشش درونی ران و باسن بسیار عالی برای بیماران دیابتی عمدتا به دلیل آن باعث تحریک عملکرد مناسب سلول های بتا.

2. یوگا mudrasana (نماد یوگا)

این ورزش انجام می شود در حالی که نشسته در padmasana در نتیجه اعمال فشار بر لوزالمعده و معده است. بیمار نشسته با پاهای عبور و مشت های گره کرده و قرار داده شده در طرف فقط زیر ناف. در حالی که بازدم بیمار باید خم شدن به جلو به عنوان کم که ممکن است در حالی که هل دادن محکم مشت گره کرده در برابر شکم. ژست برگزار می شود به مدت حداقل سه دقیقه با این حال اگر شما این مشکل شروع با فقط 30 ثانیه تا 1 دقیقه و با افزایش زمان. این ژست کمک به سیستم عصبی.

3. Paschimottasana (جلو نشسته خم استقرار)

بیمار نشسته بر حصیر با پاهای کشیده در جلو. فرد نفس عمیقی می کشد در حالی که نشسته و سپس خم به جلو از باسن بازدم در حالی که برای رسیدن به انگشتان پا. برگزاری این موقعیت را برای دو یا سه تنفس قبل از بازگشت به اصلی نشسته. این باعث بهبود عملکرد لوزالمعده و کبد و کلیه ها. تکرار این 3 بار.

4. Shalabhasana (ملخ استقرار)

این آسانا است که معمولا در ترکیب با سایر وضعیت yogic. آن تن تا لوزالمعده و کبد و هضم را بهبود می بخشد و همچنین مبارزه اسیدیته.

5. Ardha matsyendrasana (ستون فقرات و تاب مطرح)

اگر چه این ورزش کمی دشوار است, آن است که بسیار عالی برای بازیابی اطلاعات از لوزالمعده است. آن را فراهم می کند جانبی و چرخش ستون فقرات به منظور بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. علاوه بر این, آن را فراهم می کند قدرت و انعطاف پذیری به اعصاب نخاعی.

6. Kapalabhati (پرانایاما)

این ورزش به طور عمده شامل قوی تنفس (شکمی نوع) تمرینات است که کمک به خلاص شدن از انسداد در شریان ها و انتشار مخاط. پرانایاما تمرین باید به مدت حداقل سی دقیقه در روز است. با کنترل تنفس و ریه ها عمل مانند یک پمپ که اعمال فشار و کمک می کند تا خلاص شدن بدن از سموم.

7. Savasana (جسد را در برخواهد داشت)

این یک حالت آرامش در کل که معمولا تمرین در پایان جلسه یوگا. به منظور دستیابی به این حالت آرامش کامل بیمار باید دروغ خود را / او را با چشمان بسته, پاها کمی گسترش و پا انداختن به طرف. بازوها باید استراحت بر روی طرف به عنوان بیمار با تمرکز بر تنفس برای دو تا سه دقیقه است. این ژست کمک می کند تا آرامش تمام عضلات است که کار کرده اند در طول جلسه یوگا.

فواید یوگا برای بیماران دیابتی

کنترل وزن

به منظور درمان و حتی دیابت معکوس از دست دادن وزن باید اولویت اول خود را. آن را ضروری است برای نگه داشتن وزن خود را در چک به عنوان اضافه وزن تنها پیچیده این بیماری است. تمرین یوگا به طور منظم می تواند کمک به بیماران مبتلا به دیابت ریختن پوند اضافی.

کاهش استرس

استرس روانی را افزایش می دهد فشار خون و افزایش هورمون های استرس در بدن است. این باعث می شود به دیابت نوع 2 بسیار سخت برای مدیریت. مطالعات ثابت کرده اند که یوگا کاهنده استرس بزرگ است. یوگا به بیماران وقت به خود اجازه می دهد آنها را به تمرکز بر روی چیزی جز تنفس و حرکت است. یوگا کمک می کند تا کاهش استرس با کاهش سطح آدرنالین glucagons و کورتیزول در بدن است. این کمک می کند تا ایجاد ثبات در تولید انسولین توسط ذوب دور از تنش و استرس و افزایش آرامش است.

بهبود گردش خون و آرامش عضلات

گردش خون ضعیف است یک مشکل عمده برای بسیاری از بیماران دیابتی است. یوگا شل شدن عضلات و در نتیجه افزایش جذب انسولین و کاهش سطح قند خون. یوگا کمک می کند تا اکسیژن به بدن و پاکسازی سیستم لنفاوی توسط پمپاژ خون تازه به جریان خون. علاوه بر این, یوگا ماساژ و کشش لوزالمعده کمک این تابع بیشتر موثر است.

یوگا به کاهش کلسترول و فشار خون

این دو عامل را در درمان دیابت بسیار دشوار است. بنابراین مدیریت آنها باعث افزایش اثربخشی از دیگر دیابت تلاش های مدیریت.

با این نسخهها کار سریع است و به راحتی در دسترس

یوگا را می توان با هر کسی بدون در نظر گرفتن وضعیت بدن است. اصلاح شیوه های یوگا به خصوص برای بیماران دیابتی تبدیل شده اند بسیار شایع است امروزه. مطالعات نشان داده اند که فقط 10 روز از یوگا به طور قابل توجهی اثرات سطح قند خون. تا زمانی که شما اقامت در سطح خود را از تناسب اندام و احتمال آسیب کاهش می یابد.

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت باید همراه بیماری که خود را محدود فیزیکی و فعالیت های اجتماعی. دیگران به سادگی به دنبال راه هایی برای کاهش اثرات این بیماری و حفظ سلامت خوب است. یوگا برای بیماران دیابتی شامل شیوه های مانند تمرینات کششی, تکنیک های تنفس و ذکراست که بسیار موثر در مدیریت این بیماری مزمن و زندگی سالم شیوه زندگی یوگایی.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *