آیا پیشرانه پیستون متقابل به خودروها باز خواهد گشت؟

دیواره پیستون در سطح پایینی گرد و به شکل بیضی طراحی میشود که موجب حرکت سهلتر پیستون در سیلندر خودرو می گردد. به صورت تورفته یا گود ، برآمده و یا صاف ساخته میشود . ممکن است پیشانی رینگ پیستون هم تیز یا گرد کرده باشد انحنای رینگی با پیشانی گرد بسیار کم است و معمولا به چشم دیده نمی شود. وقتی این مشکل پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد باید بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را هم تعویض کرد. این روش به صورت رایج در موتورهای 4 زمانه مورد استفاده قرار میگیرد. حرکت این قطعه به میل لنگ منتقل و به حرکت دورانی تبدیل میشود. نوع دوم آن ها دارای یه حلقه فولادی می باشد با این تفاوت که فاقد چاک است و تاج پیستون به طور برآمده ساخته شده است . به طور کلی قطعات متحرک موتور که فاصله کمی نیز با قطعات مجاور خود دارند برای کارایی بیشتر، طول عمر بهتر و بازده بالاتر نیاز به عوامل کاهش دهنده اصطکاک و سایش سطوح دارند. پیشرانههای دوزمانه تقریبا منقرض شدهاند؛ اما Achates Power از پیشرانه پیستون متقابل دو زمانهای در وانت فورد F-150 استفاده کرده است که علاوه بر کارایی بیشتر، آلایندگی کمتری دارد.

هزینه ساخت آن نیز ارزانتر است و قطعات سادهتری دارد و دیگر خبری از سر سیلندر و میل سوپاپ در آن نیست. یک واحد 2.7 لیتری 3 سیلندر است که توانایی تولید 270 اسب بخار و حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر را دارا است. قطر پیستون های موتور خودرو بین 76 تا 122 میلی متر (3 تا 4 اینچ) تغییر می کند. شاید بگویید موتور آتش میگیرد , پیستون کمک فنر البته درست است اما در اینجا رادیاتور ماشین نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . اندازه و چینش رینگ پیستون به طراحی موتور و مواد به کار رفته در سیلندر بستگی دارد. محل قرار گیری پیستون ها در بخش بالایی زیر پوسته موتور قرار دارد . در صورتی که با سرعت بالایی در حال رانندگی باشید، در هر سیلندر، این اتفاق 30 تا 40 بار در ثانیه رخ میدهد. این پیستون ها معمولا در ماشین های مسابقه ای و ماشین هایی که فشار زیادی روی آن ها است استفاده می شود . در این دسته، در تاج پیستون برای سر شمع و یا سوپاپها فضایی را با گود کردن آن ایجاد میکنند.

برای ساخت پیستونها ، معمولاً از چدن خاکستری ، فولاد ریخته گری یا آلیاژهای آلومینیوم استفاده می شود. مواد به کار رفته در ساخت این قطعه و طراحی آن به دوام و عملکرد کلی یک موتور کمک میکنند. این پیستون ها با استفاده از یک تکنولوژی ریخته گری ویژه دارای وزن کم و استحکام بالا است . آلیاژ آلومینیوم ریخته گری سبک وزن بوده و انسجام ساختاری خوب و هزینه تولید پایینی دارد. چند شیار روی سر پیستون قرار دارد که محل نصب رینگ پیستون است. مکانیک ها معمولا از یک ترفند استفاده می کنند و آن این است که وقتی میزان تراش سر سیلندر زیاد باشد از یک واشر اضافی استفاده می کنند یعنی دو واشر سر سیلندر را با هم مورد استفاده قرار می دهند بنظرم در مواردی که چند بار سر سیلندر تراش خورده باشد بهتر است سرسیلندر را تعویض نمود . این وضعیت به موتور شما آسیب می زند، احتمالاً دود خارج شده از اگزوز هم تغییر رنگ می دهد و به رنگ آبی در می آید. 7. دوعدد سوراخ در زاویه ۱۸۰ درجه نسبت به هم برای بستن و باز کردن قطعه.

به همین دلیل روش های زیر را جهت جلوگیری از انبساط پیستون به کار می برند. علاوه بر این سطح محدب لبه مماس رینگ از بروز ناپیوستگی در لایه روغن که ممکن است بر اثر فشارهای مازاد بر روی لبه رینگ و یا خمش بیش از اندازه این قطعه در حال کار صورت پذیرد جلوگیری میکند. سوراخ ها یا شکاف هایی در مرکز شعاعی رینگ قرر دارند که جریان آزادانه روغن به سمت مخزن روغن را ممکن می­سازند. پیستون در قسمت بازش که سطح پایینی آن است به شاتون و میل لنگ متصل است. از مزایای دیگر این موتور میتوان به آلایندگی کمتر آن اشاره کرد. در این صورت از باقی ماندن روغن برروی جداره سیلندر و سوختن و ایجاد روغن سوزی و تولید دود آبی جلوگیری می شود . لبه بیشتر رینگهای تراکم پخ است پخ بودن لبه رینگ سبب میشود که اندکی بچرخد و در نتیجه لبهای تیز با جداره تماس پیدا کند. پیستون ، در عمق موتور خودرو می باشد ، برای مشاهده پیستون میبایست درب سوپاپ و سرسیلندر باز پیستون صنعتی شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون بنلی 300 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.