انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک

کاربران دعوت شده

نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: راهنمای ثبت شرکت در تهران

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    05.12.2017
    عنوان کاربر
    بي ستاره
    میانگین پست در روز
    0
    نوشته ها
    0
    موضوعات
    0
    تــشكــر
    0
    تشکر شده : 0 بار در 0 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    2

    پیش فرض راهنمای ثبت شرکت در تهران

    تهران بزرگ ترین شهر و پایتخت ایران است.این بزرگی و موقعیت ویژه ی سیاسی،اقتصادی و فرهنگی و جغرافیایی و تمرکز امکانات در آن،باعث شده است تا بسیاری از افراد برای کار و... به این شهر مهاجرت نمایند.به طوری که امروزه این شهر،یازدهمین شهر پرجمعیت جهان به شمار می آید.




    حجم تجارت در تهران،به استناد آمارهای رسمی(مرکز آمار ایران،بانک مرکزی،صندوق بین المللی پول،بانک جهانی) در دهه های اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است که این افزایش نیاز به توسعه تشکیلات تجاری و ایجاد شرکت های بازرگانی را تشدید نموده است.
    امروزه،شرکت ها که خود دارای شخصیت حقوقی جداگانه ای می باشند،برای تولید و استفاده از منابع طبیعی و صنعتی و حمل و نقل و تاسیس موسسات بزرگ تولیدی و صنعتی که سرمایه های کلان و اجتماع کارگران را ایجاب می نماید،پا به عرصه ی تجاری گذاشته و نفوذ بسیاری در سیاست اقتصادی پیدا کرده اند.
    طبق ماده ی 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران ، شرکت های تجاری بر 7 قسم است :
    1)شرکت سهامی 2)شرکت با مسئولیت محدود 3)شرکت تضامنی 4)شرکت مختلط غیر سهامی
    5)شرکت مختلط سهامی 6)شرکت نسبی 7)شرکت تعاونی تولید و مصرف
    اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران و یازده مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری زیرمجموعه آن ،وظیفه ثبت شرکت ها و تغییرات شرکت ها را در این استان به عهده دارد.این مراجع ثبتی عبارت است از:
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری قدس
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پیشوا
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پردیس
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری دماوند
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری رباط کریم
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری رود هن
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پاکدشت
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری قرچک
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شهریار
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری فیروزکوه
    _مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ورامین
    اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به موجب مواد 6 و 11 و 12 قانون تجارت،دفاتر تجاری(به استثنای دفتر کپیه) را امضاء و پلمپ می نماید.نهایت این که دفاتر تجاری آن دسته از تجار حقیقی که در تهران تجارتخانه دارند یا شرکت هایی که مرکز اصلی آن ها در این شهر واقع است،در اداره نامبرده امضاء و پلمپ می شوند.درباره شرکت های خارجی نیز که در کشور اصلی،شرکت قانونی شناخته شده اند و در ایران به وسیله شعبه خود فعالیت تجاری می کنند،امضاء دفاتر تجاری آن ها و پلمپ این دفاتر در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام می شود.شرکت های ایرانی که مرکز اصلی آن ها در شهرستان ها است و نیز تجار حقیقی که در آن شهرستان ها تجارتخانه دارند،دفاتر خود را در اداره ثبت محل به امضاء پلمپ آن اداره می رسانند.
    مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت ها و موسسات غیرتجاری در تهران عبارت است از:
    _کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
    _پذیره نویسی سهام برای شرکت های سهامی عام
    _گواهی واریز حداقل 35% سرمایه اولیه برای شرکت های سهامی خاص
    _ارائه مجوز برای شرکت ها و موسساتی که فعالیتشان به مجوز نیاز دارد.
    _ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد (متقاضیان ثبت تعاونی و موسسات غیر تجاری از این مورد استثنا می باشند).
    _ارائه ی مدارک تحصیلی مرتبط برای شرکت هایی که موضوع آنان تخصصی است.
    _ارائه ی مدرک تحصیلی مهندسی برای ثبت شرکت های با عنوان مهندسی
    مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع تغییرات در تهران:
    _یک نسخه صورتجلسه مورد نظر که به امضاء حاضرین در مجمع رسیده باشد.
    _کپی برابر اصل مدارک شناسایی
    _ارائه فیش واریزی ( در مواردی که افزایش سرمایه جزء دستورات صورتجلسه می باشد)
    _مفاصاحساب مالیاتی برای نقل و انتقال سهام و یا سهم الشرکه
    شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران:


    حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس
    حداقل سرمایه 1.000.000 ریال
    حداقل 35 % سرمایه نقداَ پرداخت شود.
    شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود:


    وجود حداقل 2 نفر عضو
    1.000.000 ریال سرمایه اولیه
    تعهد یا پرداخت کل سرمایه
    مراحل ثبت انواع شرکت و موسسات غیرتجاری و ثبت تغییرات شرکت ها در تهران
    1-ابتدا با توجه به نوع شرکت،مدارک مورد نیاز را فراهم کنید.
    2- سپس با مراجعه به سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir درخواست خود را به اداره ی محترم ثبت شرکت ها اعلام نمایید.
    3-اطلاعات خواسته شده در قسمت پذیرش تاسیس را تکمیل کنید.
    4- با طی کردن این مراحل ، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد ، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند .
    5-پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید.
    6-با ارسال مدارک به اداره ی ثبت شرکت ها چنانچه صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید و اگر صورتجلسه ی شما تایید شود در نهایت جهت صدور آگهی به روزنامه ارسال می گردد و در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید.
    7- در صورت پذیرش ،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود.مسئول دفتر شروع به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید . کارت شناسایی متقاضیان را اخذ می کند وآن را با مشخصات مندرج در اساسنامه تطبیق می دهد. احراز هویت متقاضیان ،اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است ، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه شرکت از سایر اقدامات مسئول دفتر می باشد.مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نماید.یک نسخه اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه، تحویل موسسین می گردد و نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد
    8- درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران .
    با توجه به ماده ی 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده ی 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت،باید خلاصه ی شرکت نامه و منضمات آن،توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر شود.
    پس از تشکیل شرکت نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی،تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.
    همان طور که ذکر شد،امروزه اکثر مردم سعی بر آن دارند که فعالیت های خود را در زمینه های اقتصادی،صنعتی،کشاورزی،تول یدی و غیره تحت یک قالب سازماندهی شده انجام دهند،بنابراین تمایل بیشتری به تاسیس انواع شرکت های تجارتی و غیر تجارتی نشان می دهند تا از مزایای این شرکت ها استفاده کنند. آمارهای سرشماری اخیر نفوس و مسکن(آبان ماه 1390) نیز حاکی از افزایش میزان جمعیت و ساختمان های تجاری و در نتیجه تاسیس شرکت ها و بنگاه های مالی،تولیدی،خدماتی و بازرگانی جدید بوده است.
    در این رابطه،الزامات قانونی و ضرورت مشروعیت بخشیدن به فعالیت های تجاری و اقتصادی ایجاب می کند فعالان این عرصه بمنظور صیانت از حقوق و اختیارات خویش اقدامات لازم اداری و حقوقی را در جهت تثبیت و استفاده از منافع متصور و مترتب بعمل آورند.
    جهت مزید اطلاع خوانندگان محترم،به اطلاع می رساند که ثبت شرکت فکر برتر،مفتخر است در ارائه ی کلیه ی خدمات حقوقی،ثبت شرکت،ثبت نام و علائم تجاری، ثبت طرح های صنعتی،ثبت اختراع،ثبت و اعمال تغییرات شرکت در خدمت شما عزیزان باشد تا از این رهگذر بتواند در راه تسریع و تسهیل کلیه ی نیازهای ثبتی و حقوقی افراد حقیقی و حقوقی گام هایی هر چند کوتاه برمی دارد.
    کادر فنی و مهندسی فکربرتر، با بیش از سه دهه تجربه مدیریت در ارائه ی خدمات ثبتی و حقوقی ما را قادر ساخته تا علاوه در تهران،در سایر مراکز استانی کشور وحتی خارج از مرزهای میهن عزیزمان در سریع ترین زمان به ارائه ی خدمات بپردازیم.

  2. Top | #2

    تاریخ عضویت
    09.01.2018
    عنوان کاربر
    يك ستاره
    سن
    22
    میانگین پست در روز
    0.05
    نوشته ها
    5
    موضوعات
    5
    تــشكــر
    0
    تشکر شده : 0 بار در 0 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    2

    پیش فرض

    فعالیت تجاری و بازرگانی شرکت‌ها در بازار امروز بیشتر از گذشته درگیر معادلات محیطی است، به طوری که باید علاوه بر رصد و دنبال کردن رقبا و توجه به خواست مشتریان، مواردی را که می تواند به فعالیت های شرکت ضربه بزند را در نظر گرفت. اقداماتی که از بدو شروع فعالیت کمپانی شروع می شود و شاید تا پایان نیز همراه او باشد.



    همانطور که در مطالب گذشته گفته شد، فعالیت ها و ساختارهای شرکت به دسته های مختلفی تقسیم می شود و حوزه هایی که شاید در نظر اول مستقل باشد اما پیکره مستقلی را تشکیل می دهد، سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا تمام شرکت ها می توانند خود وارد عرصه های گوناگون شوند یا باید با در نظر گرفتن منافع خود این فعالیت ها را به شرکت ها متخصص و دارای تبحر واگذار کنند.
    اما در این مقاله فرض را بر این می گذاریم که ثبت شرکت و کمپانی خود را انجام داده اید پس قصد داریم تا به خدمات پس از ثبت بپردازییم. این موارد که بر اساس حوزه فعالیت و تولیدات شرکت متفاوت و متماییز می باشد شامل موارد زیر می شود:

    • اخذ کد اقتصادی شرکت
    • موارد انحلال
    • ثبت‌نام مالیات ارزش افزوده
    • اخذ کد ارزش‌افزوده
    • اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی
    • اخذ کارت بازرگانی
    • افتتاح حساب بانکی
    • اخذ دسته‌چک شرکت
    • ثبت لوگو و نام تجاری شرکت



    همه ی موارد ذکر شده از جمله اقدامات ضروری بوده و انجام ندادن آن ها می تواند عواقبی را برای شرکت داشته باشد که شامل جریمه نیز می شود.
    پلمپ دفاتر مالی شرکت شامل دفتر روزنامه و دفتر کل

    یکی از مهمترین دفاتر قانونی شرکت ها می باشد. این دفاتر مخصوص درج حساب‌های مالی شرکت از بدو تأسیس تا پایان سال مالی شرکت می‌باشد. این دفاتر که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می‌باشد، توسط شرکت درخواست می شود و با مراجعه به این دفاتر توسط اداره دارایی و ثبت شرکت‌‌ها پلمپ شده و به‌اصطلاح ورق شماری و منگوله‌دار می‌گردد. نکته ای که وجود دارد این است که بعد از تأسیس نیز قبل از شروع سال مالی باید این دفاتر اخذ گردد.
    اخذ کد اقتصادی

    در سال های اخیر از این کد در معاملات استفاده می شود، در واقع یکی از شرایط فاکتور رسمی و قابل‌قبول برای دارایی اخذ کد اقتصادی در فاکتورها می‌باشد؛ این موضوع را می توان توسط همان حوزه مالیاتی به شرکت شما تعلق می‌گیرد و سپس با پست به آدرس اعلامی ارسال خواهد شد.


    اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی

    درصورتی‌که شرکت دارای کارمند باشد، باید حتماً کد کارگاهی بیمه را دریافت نمود. سپس لیست بیمه افراد را تهیه‌کرده و به بیمه تأمین اجتماعی ارائه نماید. براساس قانون باید ۳۰ درصد مبلغ حقوق کارمند باشد که ۲۳ درصد آن را کارفرما و ۷ درصد آن را کارمند پرداخت می‌نماید. در غیر این صورت هر ذینفعی می‌تواند به وزارت کار شکایت نموده و درخواست بیمه نماید که برای شرکت با جریمه های سنگین همراه می باشد. از طرف دیگر که شرکت ها باید با کارمندان خود قرارداد انعقاد نموده و یک نسخه از آن را به وزارت کار تحویل نماید تا ثبت شود.

    انحلال شرکت سهامی، غیرسهامی و تضامنی

    یکی دیگر از خدماتی است که این شرکت ها به مشتریان خود ارائه می دهند؛ این موارد برای شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی و هم چنین شرکت تضامنی متفاوت است، برای نمونه برای انحلال شرکت سهامی به مدارک زیر نیازمندیم، اصل صورت جلسه انحلال شرکت، آخرین روزنامه رسمی شرکت، فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه اما در آخر صورت جلسه انحلال شرکت باید با سایر مدارک پس از 5 روز از تاریخی که جلسه تشکیل شده است و به اداره ثبت شرکت ها ارائه شده شود.

    این خدمات تنها گوشه ای از فعالیت ها و کارهایی است که باید برای شرکت و کمپانی های خود انجام دهیم که زمان و هزینه قابل توجهی را به خاطر عدم آشنایی ما از مراحل آن اخذ می کند، با سپردن این موارد با خیالی آسوده می توانیم به فعالیت های اقتصادی و تولیدی خود بپردازییم.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo
سايت نت تو وب_ما قصد داريم تا در محيط دوستانه و صميمي مطالب خود را به اشتراك گذاريم و نيازهاي يكديگر را رفع كنيم و هركسي دوست داره مدير يا ناظم سايتي بشه اگه عضو نيس پس از عضويت مي تونه تو هر يكي از بخش هايي كه در سايت هست مدير يا ناظم يا...بشه

اکنون ساعت 00:56 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : net2web.ir@gmail.com
پیامک همراه جهت پیامک : بزودي راه اندازي مي شود

SEO by vBSEO 3.6.0