انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک

کاربران دعوت شده

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 22
Like Tree11Likes

موضوع: رسانه ( رادیو + تلویزیون)

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض رسانه ( رادیو + تلویزیون)

    اخبار تلویزیون
    ویرایش توسط masoud_gh_kal : 08.12.2015 در ساعت 00:58
    ADMIN and S H @ D i like this.

  2. 3 کاربر پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده اند .


  3. Top | #11

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض جدول پخش ورزش از تلویزیون

    جدول پخش ورزش از تلویزیون






    شنبه 1394/09/21 ساعت: 21:00
    هفته 16 ليگ برتر انگليس : بورنموث - منچستريونايتد
    زنده از شبکه ورزش


    یکشنبه 1394/09/22 ساعت: 15:00
    هفته 14 ليگ خليج فارس : تراکتورسازي - استقلال
    زنده از شبکه سه


    یکشنبه 1394/09/22 ساعت: 15:15
    هفته 14 ليگ خليج فارس : صباي قم - ملوان
    زنده از شبکه ورزش


    یکشنبه 1394/09/22 ساعت: 17:30
    هفته 16 سري آ : آث ميلان - هلاس ورونا
    زنده از شبکه ورزش


    یکشنبه 1394/09/22 ساعت: 19:30
    هفته 16 ليگ برتر انگليس : ليورپول - وست برومويچ
    زنده از شبکه ورزش


    یکشنبه 1394/09/22 ساعت: 23:30
    هفته 18 لوشامپيونه : پاري سن ژرمن - ليون
    زنده از شبکه ورزش


    دوشنبه 1394/09/23 ساعت: 15:00
    هفته 14 ليگ خليج فارس : استقلال خوزستان - پديده
    زنده از شبکه ورزش


    دوشنبه 1394/09/23 ساعت: 16:20
    هفته 14 ليگ خليج فارس : پرسپوليس - گسترش فولاد
    زنده از شبکه سه


    دوشنبه 1394/09/23 ساعت: 23:30
    هفته 16 ليگ برتر انگليس : لسترسيتي - چلسي
    زنده از شبکه ورزش


    ﺳﻪشنبه 1394/09/24 ساعت: 23:00
    جام حذفي آلمان : بايرن مونيخ - دارمشتات
    زنده از شبکه ورزش


    پنجشنبه 1394/09/26 ساعت: 15:00
    هفته 15 ليگ خليج فارس : استقلال اهواز - تراکتور سازي
    زنده از شبکه ورزش


    پنجشنبه 1394/09/26 ساعت: 19:00
    ليگ برتر تکواندو : -
    زنده از شبکه ورزش


    جمعه 1394/09/27 ساعت: 14:45
    هفته 15 ليگ خليج فارس : پديده - سپاهان
    زنده از شبکه ورزش






  4. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  5. Top | #12

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    واکنش رامبد جوان به ماجرای بیمارستان خمینی‌شهر


    «خندوانه» کی شروع می‌شود؟



    » سرویس: فرهنگي و هنري - تلويزيون و راديو
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹



    رامبد جوان درباره‌ی ادامه ساخت برنامه «خندوانه» مطالبی را منتشر و اعلام کرد که نمی‌تواند این برنامه را به پخش بعد از ایام عزاداری برساند.
    به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جوان که به مدت دو سال مجری برنامه «خنداونه» بود، ضمن عرض تسلیت برای ایام سوگواری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا (ع)، درباره این برنامه نوشت:
    «حالا می‌رسیم به سوال مکرر و اساسی یعنی: «خندوانه» کی شروع می شه؟؟؟؟
    عزیزان من، من الان مشغول شروع فیلمم هستم پس یقیناً نمی‌تونم تمام وقت در اختیار «خندوانه» باشم. ولی این دلیل نمی‌شه که «خندوانه» هم جلو نره. بعد از گذشت ٢ سال و ساخت ٢ فصل و در مجموع نزدیک به ٣٠٠ قسمت از «خندوانه» گروهی شکل گرفته که هم قبل از این حرفه‌ای بودن و هم حالا «خندوانه» رو خیلی خوب می شناسن. این گروه درجه یک که تعدادشون هم ماشاالله زیاده، بیش از یک ماه هست که دارن کار می‌کنن.»
    او در بخش دیگری از مطلبش درباره «خنداونه» نوشت:
    «هر ١٠ روز یک بار هم همه سرگروه‌ها در جلسه‌ای همه چیز رو به من توضیح می دن و در جریانم قرار می‌دن و هنوز کلی کار هست باید انجام بدن. پس چه من فیلم بسازم و چه نسازم «خندوانه» نمی‌تونه بعد از ماه صفر آماده پخش باشه. زمان پخشش رو هم الان نمی‌تونم اعلام کنم چون شدنی نیست. ولی شک نکنین که همه مفصل دارن کار می‌کنن.»
    جوان که در متن ارسالی خود از شروع فیلم‌برداری فیلم «نگار» خبر داد و از مردم خواست تا نسبت به شیوع بیماری آنفولانزا مراقب باشند و درباره وقایع اخیری که در حوزه سلامت و پزشکی در بیمارستان خمینی شهر اتفاق افتاده است، نوشت:
    « بعضی چیزا رو آدم نمی دونه چه واکنشی نشون بده یا باید کاملاً به روت نیاری یا باید عین کوه خراب بشی روش. مثل اون به ظاهر بیمارستانی که اون رفتار حیرت‌انگیز(نمی گم حیوانی، چون حیوان‌ها فقط برای غذا و دفاع خشونت می کنن) رو با اون بچه و مادر کرد....!!!
    داریم با این اخلاق و رفتار به کجا می‌ریم خدا می دونه!!!!»
    ویرایش توسط ADMIN : 16.12.2015 در ساعت 08:39
    ADMIN likes this.

  6. 2 کاربر پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده اند .


  7. Top | #13

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    رایج‌ترین غلط‌های گزارشگران فوتبال/ مزدک و عادل چه چیزهایی را اشتباه می‌گویند؟



    بانک ورزش- گزارشگران فوتبال جزو آن دسته از افرادی هستند که حرف‌های‌شان در حجم بسیار وسیع توسط مردم شنیده می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد. به خاطر ماهیت جذاب خود فوتبال، گزارشگران مسابقات این رشته ورزشی هم این شانس را دارند که از مخاطبان میلیونی بهره ببرند. شاید به همین خاطر هم هست که آنها هیشه زیر ذره‌بین هستند و باید انتقادات فراوانی را تحمل کنند. این مطلب هم اتفاقا انتقادی است، اما استثنائا ارتباطی به سوتی‌های این جماعت و یا جانبداری‌های‌شان از یک تیم خاص ندارد. این، یک گزارش کوتاه است در مورد کلمات و اصطلاحات غلطی که توسط برخی از گزارشگران ایرانی به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.این «دیرک» از کجا پیدا شد؟یکی از عجیب‌ترین اصطلاحاتی که در فوتبال ایران جا افتاده و به شکل گسترده هم از سوی گزارشگران تکرار می‌شود، عبارت «دیرک» دروازه است. کسی نمی‌داند اولین بار دقیقا کدام شیر پاک خورده‌ای تیر دروازه را دیرک صدا زده و بعد همه فکر کرده‌اند شکل ادبی و صحیح تلفظ این واژه همین است؟ با این وجود حتی تا همین الان هم بعضی‌ها این اشتباه را انجام می‌دهند. این در حالی است که برخی از قدیمی‌تر ها به تیر دروازه می‌گفتند «میله» که به نظر می‌رسد حتی این کلمه هم به مراتب صحبح‌تر از دیرک باشد!واقعا «بدین ترتیب» عادل خان؟از عادل فردوسی‌پور بعید است، اما حتی این گزارشگر سرشناس سیما هم بعضی مواقع اشتباهات عجیب و غریبی مرتکب می‌شود. به عنوان نمونه عادل در اغلب مواقع هنگام گزارش صحنه‌های آهسته از عبارت عجیب «بدین ترتیب» استفاده می‌کند که به احتمال فراوان منظورش از این ترکیب، انتقال مفهوم «به این ترتیب» است! «بدین» خواندن «به این» هم احتمالا زمانی به منزله ادبی حرف زدن تلقی می‌شده است. عادل البته از یک فعل شگفت‌انگیز دیگر هم در جملاتش استفاده می‌کند. دقت کنید: «توپ رو به آسمون می‌کوبونه.» این در حالی است که ما اصلا فعلی مثل کوبانیدن در ادبیات فارسی نداریم و شکل صحیح استفاده از این فعل، مصدر «کوبیدن» است. مثل «توپ رو به آسمون می‌کوبه.»مورد عجیب سرهنگ!از آنجایی که فوتبال یک ورزش وارداتی است، بنابراین مفاهیم و اصطلاحات آن هم عمدتا از زبان بیگانه وارد می‌شوند. در این شرایط ساختن معادل‌های کارآمد و شیک که به سرعت بین مردم محبوب شوند، کار بسیار سختی است. مثلا فرض کنید امروز کسی بخواهد برای واژه «کرنر» یک کلمه جایگزین پیدا کند؛ قطعا ماموریت دشواری خواهد داشت. با این حال از قدیم استفاده از دو کلمه بسیار زیبای فارسی در زبان فوتبال ایرانیان رایج شد؛ میزبان و رختکن. حالا حیرت‌انگیز است که گزارشگری پیدا شود و بخواهد دقیقا همین دو کلمه رایج و اصیل را تغییر بدهد، اما در تلویزیون ایران این اتفاق رخ داده است. سرهنگ علیفر دوست‌داشتنی عادت دارد به جای میزبان بگوید «صاحبخانه» که صاحبش عربی است و به جای رختکن از واژه «لباس‌کنی» استفاده کند که باز لباسش جزو کلمات عربی به حساب می‌آید. البته از این گزارشگر محترم با «چمدانی» از تجربه این جور مسایل اصلا دور از انتظار نیست!هت‌تریک را کامل می‌کنند؟مزدک میرزایی گزارشگر خوبی است. او سعی می‌کند به جای «سوپر سیو» از ترکیب «فوق واکنش» استفاده کند، در حالی که بر خلاف واکنش که یک کلمه قشنگ فارسی است، «فوق» یک واژه سوپر عربی به شمار می‌آید و به این ترتیب معادل‌سازی مزدک ناکام باقی می‌ماند! یک چیزی توی مایه‌های موبایل که قرار شد فارسی‌اش «تلفن همراه» باشد، غافل از اینکه خود «تلفن» هم فرنگی است. البته مزدک در استفاده از کلمات انگلیسی هم عادت‌های عجیبی دارد. مثلا وقتی مهاجمی گل سوم خودش را وارد دروازه حریف می‌کند، میرزایی مدعی می‌شود او هت‌ترکش را کامل کرده؛ در حالی که «هت‌تریک» به زدن سه گل در یک بازی اطلاق می‌شود و ما اصلا هت‌تریک ناقص نداریم که بخواهد کامل شود.

  8. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  9. Top | #14

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    وقت قربانی کردن «شهرزاد» هم فرا رسید؟

    فرهنگ > تلویزیون - شهروند نوشت: ماجرا از سریال «سرزمین کهن» شروع نشد. به «شهرزاد» مربوط نبود. به «نفس گرم» برنمی‌گشت. اصلا حتی «فتیله‌ای»ها هم بهانه بود. همه اینها هرمی زیر خاکستر بود که یک عده در آن دمیدند و درنهایت چیزهایی را به آتش کشاندند.

    یعقوب یادعلی را یادتان هست؟ بهترین روزهای جوانی‌اش به باد رفت به جرم توهین به قومیت‌ها. بعدها البته مشخص شد این مسأله، محصول یک تسویه‌حساب شخصی بوده است. پدرام رضایی‌زاده هم احضار شد به دادگاه به خاطر تمسخر خودرو ملی، پژو! بعد جامعه پزشکان به خاطر توهین سریال«ساختمان پزشکان» نسخه اعتراض پیچیدند، بعد در لرستان یک عده «سرزمین کهن» را زمین زدند، بعد دکترها به حواشی «در حاشیه» دامن زدند، بعد نماینده تبریز آتش «فتیله‌ای»ها را بالا کشید. حالا هم که مردم کاشان پای «نفس گرم» نشسته‌اند و نماینده کرمان یقه «شهرزاد» را گرفته.
    شکایت نماینده کرمان از سریال «شهرزاد»
    در آخرین قسمت‌های سریال شهرزاد یکی از شخصیت‌ها به جایی که از آن آمده اشاره می‌کند و دیالوگی دارد که این بار دستاویز نماینده مردم کرمان شده. محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور، روز گذشته در پایان جلسه در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علنی گفته: «اخیرا سریالی با عنوان «شهرزاد» به کارگردانی شخصی به اسم «ح. ف» در شبکه نمایش خانگی آمده که توهین جدی به مردم ولایتمدار و بصیر دیار کریمان شهر کرمان است. این مسأله جای تأسف دارد که اجازه پخش چنین سریال‌هایی را می‌دهند و لازم است نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنند و ما نیز شکایت به قوه قضائیه را در دست پیگیری داریم.»

    پاسخ کارگردان
    حسن فتحی پس از اظهارات نماینده کرمان، عنوان کرد: «جایگاه فرهنگی و اقتصادی رفیع مردم هنرپرور کرمان در تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست و این موضوع مایه مباهات است. در بخشی از قسمت یازدهم سریال نه‌تنها معلوم می‌شود که خانواده شیرین كه درواقع شخصیت منفی و افاده‌ای قصه است، کرمانی نیستند بلکه مردم نجیب و نازنین کرمان مورد ستایش قرار می‌گیرند.» جملاتی شبیه به آنچه کمال تبریزی در سریال «سرزمین کهن» گفت. و ماجرا اگر همین‌طور ادامه پیدا کند، هر کارگردانی باید بیاید و توضیح بدهد که جان این و آن، قصد و نیتی نداشته و فلان حرف از دهان شخصیت منفی بیرون آمده و توطئه‌ای در کار نبوده و قس‌علی‌هذا.


    اصل جریان چیست؟
    می‌دانید، ماجرا سر این نیست که توهینی شده یا نشده. ماجرا سر موجی از بی‌اخلاقی‌های فرهنگی و سیاسی است که مثل طاعون افتاده به جان‌مان. اوایل منیت‌ها و تسویه‌حساب‌های شخصی منجر به رسانه‌ای شدن موضوع می‌شد، بعد پای اقشار تحصیلکرده مثل پزشکان و وکلا باز شد و حالا هم که سیاستمداران وسط آمده‌اند تا آب را به زمین خودشان کج کنند و از این تخم تازه میوه بچینند. وقتی از دکتر سعید معیدفر، جامعه‌شناس، در این‌باره پرسیدم گفت: «متأسفانه ما هر چقدر جلوتر می‌رویم، جای این‌که انسجام اجتماعی و اشتراکات‌مان بیشتر شود و توجه‌مان به معیارهایی بالاتر مثل پیوندهای اجتماعی معطوف شود، برعکس هر روز منیت‌های قومی و طایفه‌ای و محلی و شهری دوباره دارد اهمیت پیدا می‌کند. درواقع یک مقدار اگر عقب‌تر برویم به یاد می‌آوریم که در هر کوی و برزنی، همه خودشان را در مجموعه‌ای بزرگتر به نام «ایران» ادغام می‌دیدند و خیلی برای‌شان اهمیت نداشت که جایی سوژه امر فکاهی یا طنز قرار بگیرند. مهم این بود که این سوژه طنز چرخ می‌خورد و می‌گشت بین طوایف و قومیت‌ها. مهم این بود که بالاخره این طنز از این شهر می‌رفت به شهر دیگر و در مجموع هرکدام از این شهرها و طوایف، در این طنز درگیر می‌شدند و درنهایت خود این جریان، فرصتی برای گفت‌وگویی غیررسمی و دیالوگی غیررسمی میان فرهنگ‌ها و ملل و اقوام مختلف ایران ایجاد می‌کرد. در خلال این جریان هم سطح تحمل همه بالا می‌رفت. بالاخره شما وقتی وارد یک دیالوگ می‌شوید، باید سطح تحمل‌تان بالا برود چون خواه‌ناخواه دیالوگ، عرصه تفاوت‌هاست و شما باید خودتان را آماده کرده باشید و درنهایت هم محصولش هم‌افزایی و انسجام است. اما وقتی متاسفانه زمینه‌های دادوستد فرهنگی و اجتماعی میان ملل و اقوام مختلف سستی پیدا می‌کند و افراد آن احساسی را که قبلا داشتند دیگر نسبت به «ایران بزرگ»شان احساس نمی‌کنند و همدیگر را به‌عنوان یک شهروند در امورات‌شان مشترک نمی‌بینند، متاسفانه با چنین مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم. این‌که کسی یک حرفی یا دیالوگی بزند و ما معانی منفی از آن برداشت کنیم، می‌تواند اصل گفت‌وگوی فرهنگی و این دادوستد فرهنگی را زیر سوال ببرد.»


    گلایه بازیگر «شهرزاد» خطاب به کرمانی‌ها
    پریناز ایزدیار، بازیگر نقش شیرین در سریال «شهرزاد» روز جمعه نسبت به اعتراض کرمانی‌ها واکنش نشان داد. این بازیگر در اینستاگرام خود نوشت: «خیلی تعجب کردم. واقعا نمی‌دونم به این حرف‌ها باید خندید یا گریه کرد. عزیزان دل کرمانی، هموطن‌های نازنین من اول این‌که داستان سریال شهرزاد مربوط به‌ سال ١٣٣٢ است و اون زمان هیچ شهری حتی تهران ذره‌ای به شکل امروز نبود. دوم این‌که شیرین قصه پریناز ایزدیار نیست و با توجه به شخصیت نازپرورده‌ای که داره از رفتار اجتماعی درست و ادبیات کلامی درستی برخوردار نیست و بارها و بارها شاهد حرف‌ها و رفتارهای این‌چنینی ازش بودیم، به نظرم بعضی‌ها با کامنت‌هاشون تو این هشت قسمت خیلی کم‌لطفی کردن و از کاه کوه ساختن، به‌هرحال امیدوارم این سوءتفاهم برطرف بشه، همه جای ایران برای من زیباست و نه فقط روی شهر خودم، روی کشور و مردم عزیزم تعصب دارم.»

    ماجرا از این قرار است تازگی‌ها به محض این‌که بازیگری لهجه‌ای به خود بگیرد یا بگوید در فلان ولایت مثلا از آبریزگاهی یا سر راهی، بوی بدی به مشام رسیده، جماعتی اهل آن ولایت پرچم سر چوب می‌زنند که آی! به ما توهین شد! کسی ماجرای «فتیله‌ای»ها را توجیه نمی‌کند یا کسی نمی‌گوید که توهین، کار پسندیده‌ای است اما ماجرای اعتراض‌های این‌چنین در این روزها، نه‌تنها به خاطر نزدیک شدن به انتخابات مجلس، بوی سیاست‌کاری می‌دهد بلکه اصولا به لحاظ آسیب‌های اجتماعی، نگران‌کننده است. دکتر سعید معیدفر در ادامه صحبت‌هایش در این‌باره می‌گوید: «من جای دیگری هم به این موضوع اشاره کرده‌ام که متاسفانه خیابان‌ها و جامعه ما، عرصه بیگانگی شده. وقتی در خیابان دارید از کنار هم عبور می‌کنید و بدون این‌که توجه داشته باشید، تن‌تان به هم می‌خورد، همین مسأله کوچک ممکن است منشأ اختلاف بشود درحالی‌که در کشورهای غربی می‌بینید وقتی این اتفاق می‌افتد، یکی به دیگری می‌گوید ببخشید و تمام می‌شود. در گذشته هم این‌طور بود. چون در هر حال ما به‌عنوان شهروندان یک جامعه، خواه‌ناخواه مرزهای مشترک داریم و باید سطح تحمل‌مان نسبت به هم بالا باشد. حالا فرض کنید صف اتوبوس است، صف مترو یا جای دیگر. ما باید بدانیم همه به یک‌جا تعلق داریم و همه می‌خواهیم در حقوق شهروندی و تکالیف شهروندی مشترک باشیم. اما وقتی هر نوع تنه‌خوردنی در خیابان، می‌تواند منشأ نزاع و خشونت شود، این به طریق اولی نشان‌دهنده این است که این «ما»ی بزرگ دچار شکاف‌های عظیم شده. یعنی هویتی که ما داریم و به هم پیوستگی را که احساس می‌کردیم و حاضر بودیم برای آن هزینه‌هایی بپردازیم، درحال از دست رفتن است و الان دیگر حاضر نیستیم بابت آن هزینه بدهیم. به محض پیش آمدن کوچکترین مشکلی، بلافاصله برمی‌افروزیم؛ درست مثل دو غریبه‌ای که همدیگر را نمی‌شناسند و با کوچکترین تلنگری به جوش و خروش می‌آیند.»
    سیاستمدارانی که بر آتش می‌دمند
    دکتر معیدفر در ادامه صحبت‌هایش به «شهروند» گفت: «همان نماینده فلان شهر که اعتراض می‌کند، جای این‌که بیاید و در جامعه محلی خود همبستگی ایجاد کند، برعکس احساس می‌کند الان فرصتی هست برای منافع شخصی، منافع جناحی یا گروهی خودش، نه منافع ملی. یعنی حتی یک نماینده مجلس هم دایم به پروژه من، محل من، گروه من و قوم من فکر می‌کند. نمی‌خواهم بگویم نباید این‌طور باشد. وقت خودش اینها هم حایز اهمیت هستند اما درعین‌حال ما با هم سوار یک کشتی هستیم و درعین این تفاوت‌ها باید اشتراکات‌مان را هم ببینیم و تلاش کنیم برای این‌که سوءتفاهم‌ها را حل کنیم. قدیم این‌طور بود. بزرگترها وسط می‌آمدند تا سوءتفاهم‌ها را حل کنند تا دوباره اعضای فامیل و خویشان و اعضای قوم و طایفه را به هم وصل کنند. الان مثل این‌که همه دنبال فصل کردن هستند نه وصل کردن. و همان‌طور که گفتم اینها نشانه خوبی نیست. تحقیقاتی هم که دستگاه‌های ما از جمله وزارت کشور کردند، نشان‌دهنده این است که متاسفانه میزان سرمایه اجتماعی افول کرده و میزان اعتماد اجتماعی آدم‌ها به همدیگر پایین آمده. ضریب خشونت در جامعه بالا رفته، همه اینها عوامل خوبی نیست و نشان‌دهنده این است که نیروهای گسیختگی دارند فعال می‌شوند و نیروهای همبستگی درحال خانه‌نشین شدن هستند و به حالت تعلیق درآمده‌اند. البته نمی‌خواهم بگویم الزاما این اتفاقات فقط به خاطر این است بلکه اتفاقات دیگری را هم که آدم کنار اینها می‌گذارد، اینها در کنار هم معانی جدیدی را مستفاد می‌کند که گفتم.»


  10. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  11. Top | #15

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    گلایه روزنامه صدا و سیما از انتقادها به سریال ورزی/ «معمای شاه» زیر تیغ تخریب

    فرهنگ > تلویزیون - روزنامه جام جم نوشت: تولید سریال‌های تاریخی به‌واسطه بهره‌گیری از مستندات بسیار و وجود نقل‌قول‌های متفاوت، کاری سخت و دشوار است؛ چرا که باید نگاه‌ها و اعتقادات متفاوت افراد جامعه اعم از کارشناسان و عموم مردم را به یک نقطه مشترک و مورد تفاهم نزدیک کند.


    سریال معمای شاه با این که تعداد نمایش قسمت‌های آن هنوز دو رقمی نشده اما با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شده است؛ از یک سو با تعریف‌ها و تمجیدها و از سویی دیگر با انتقادات تخریبی مواجه است. علاوه بر آن رسانه‌های بیگانه هم سعی در گل آلود کردن فضای نقد سالم داشته و در این بین به تطهیر رژیم پهلوی می‌پردازند. در واقع نقد صحیح یک مجموعه تلویزیونی وقتی باید صورت بگیرد که بیش از نیمی از مجموعه به نمایش درآمده و دیده شده باشد.
    همچنیــن بـرخی رسانه‌های داخلی متاثر از فضاسازی رسانه‌هایی کــه مسـتقیم و غیرمستقیم سعـی در تطهیر چهره خانواده سلـطنتی دارند در زمین این رسانه‌ها بازی می‌کنند و خواسته و نـاخواسـته آب در آسیابشان می‌ریزند. برخی کارشناسان معتقدند هجمه‌ها علیه معمای شاه بعضا از نقد گذشته و به تخریب این مجموعه نزدیک شده است.
    سریال به‌خوبی دیده می‌شود
    محمدعلی نجفی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره دلایل هجمه انتقادها و مخالفت‌ها با سریال معمای شاه به جام‌جم گفت: اولین دلیل این که وقتی یک کار هنری ساخته و نمایش داده می‌شود با سلیقه‌های زیادی مواجه می‌شود. سلایق افراد، متفاوت است؛ یکی از کار لذت می‌برد و دیگری خوشش نمی‌آید.
    به‌عنوان مثال، در قسمت اخیر که مرا به‌عنوان قوام‌السلطنه نشان داد تعداد زیادی از مخاطبان تماس گرفتند و از سریال و حضور من در این سریال تقدیر و تشکر کردند. این به معنای آن نیست که من خوب یا بد بازی کردم بلکه نشان از این مساله دارد که سریال مورد توجه قرار گرفته است.
    نجفی افزود: دیگر این که یک عده‌ای با دیدن سریال، دنبال تاریخ می‌گردند و می‌خواهند ذهنیت خود را با فیلم تطبیق دهند. مخاطب به لحاظ مطالعه تاریخی که خود حکایت از یک قصه تاریخی دارد، حال چه مطالعه‌ای کم و چه زیاد، انگیزه پیدا می‌کند که یک سریال تاریخی را دنبال کند والا هیچ کارگردانی قرار نیست معلم تاریخ باشد. یک کارگردان، از مستندات تاریخ ایده‌هایی می‌گیرد و از آن قصه‌ای را تنظیم کرده و فیلم می‌سازد.
    وی تصریح کرد: افراد بسیاری هستند که سطلنت طلب و دلباخته رژیم سابق‌اند و سریال را ندیده، نظر می‌دهند چون ذهنیتی از قبل دارند؛ لذا در مورد سریال به قضاوت می‌پردازند، در این حالت نمی‌توان انتظار داشت فردی که با ذهنیت قبلی و ندیدن قسمت‌های دیگر، به نقد سریال می‌پردازد هدفی جز تخریب و هجمه داشته باشد.
    معمای شاه، حریم سلطان نیست
    این کارگران با اشاره به این که صدا و سیما باید یک ارزیابی از مخاطب داشته باشد، گفت: این که هجمه به سریال هست خیلی طبیعی است، تاکنون شش قسمت سریال پخش شده، به نظرم سریال هرچه بیشتر جلوتر می‌رود نظر مخاطبان هم متعادل‌تر می‌شود و ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کنند. برنامه گفت‌وگوی کارشناسی بعد از سریال هم به مخاطب در فهم بهتر داستان خیلی
    کمک می‌کند.

    نجفی که نقش قوام‌السلطنه را در معمای شاه بازی می‌کند، درباره این نقش گفت: من به این دلیل در این سریال بازی کردم که شخصیت قوام برایم جالب بود. قوام تا اندازه‌ای به قاضی شارح شبیه است. کسی است که فرمان مشروطیت را نوشت، با استالین روبه‌رو شد. یعنی یک کاراکتر بسیار قابل توجه که هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید آدمی خوب یا بد بود.
    نجفی درباره همکاری با آقای ورزی گفت: ورزی در کارش صادق است و من به برداشت‌های او در کارگردانی احترام می‌گذارم و در مجموعه معمای شاه شاهد زحمات او بودم. ایشان بسیار حساس و با دقت کار می‌کرد. همه اینها قابل احترام است. همین که امکاناتی فراهم شد تا دوباره شهرکی ساخته شود برای کارهای آینده همه اینها ارزشمند است.
    احترام به نقد صحیح
    در ادامه موسی حقانی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ ایران درباره هجوم انتقادها به معمای شاه گفت: معتقدم انتقاد در حوزه کتاب، فیلم، سریال و غیره حق یک کارشناس و بلکه مردم است و من به این حق احترام می‌گذارم. انتقاد است که باعث می‌شود کارها بهتر و باکیفیت‌تر شود.
    حقانی افزود: من عمده نقدهای وارده به معمای شاه را خوانده و بررسی کرده‌ام. در کنار نقدهای وارده به سریال، تمجید، اقبال و تعریف‌ها هم کم نیستند. بخش عمده‌ای از جامعه نظر مثبتی به سریال دارند و قسمت‌های مختلف را دنبال می‌کنند لذا باید به بازخوردهای مثبت این سریال هم توجه کرد.
    این استاد دانشگاه گفت: برخی انتقادات نگاهی کارشناسی به سریال دارند که نمی‌توان با نمایش اولیه یک سریال به نقد تمام مجموعه پرداخت. برخی منتقدها در قالب نظر کارشناسی با دیدن یک قسمت، نظر خود را به تمام 80 قسمت تعمیم داده‌اند که این امر اصلا منطقی نیست و نوعی شتابزدگی است. یک بخش هم نقدهای درست برخی از کارشناسان کار بلد است که اتفاقا از این نقدها بهره‌مند می‌شویم. برخی هم به محتوای سریال نقد داشتند به‌عنوان مثال با گرفتن یکی یا دو مورد ایراد، کل مجموعه را به تحریف تاریخ متهم می‌کنند که این هم نوعی شتابزدگی دارد. تحریف تاریخی وقتی صورت می‌گیرد که روح و محتوای سریال بر خلاف مستندات تاریخی باشد، اما این که یک اشتباه بشود مبنای قضاوت در کل مجموعه، درست نیست.
    پشتوانه پژوهشی قوی
    معاون پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ ایران گفت: کار پژوهشی سریال توسط یک تیم محقق به سرپرستی مستقیم آقای ورزی انجام گرفت و به جرات می‌توان گفت که بیش از صدها جلد کتاب تاریخ معاصر و هزاران سند تاریخی مورد بررسی قرار گرفته است.
    حقانی افزود: یک دسته از منتقدان، دلبستگان به رژیم پهلوی و سلطنت‌طلب‌ها هستند که این افراد ادبیات مناسبی هم ندارند، لذا پرداختن به ادبیات رکیک این طیف اصلا ضرورتی ندارد. من از این افراد هم دعوت می‌کنم فارغ از این حب و بغض‌ها و تعصبات، مجموعه معمای شاه را تعقیب و قضاوت را به بخش‌های پایانی موکول کنند و مطمئن هستم برای آنها هم این سریال درس‌آموز خواهد بود. بر عکس، بسیاری افراد هستند که آن دوره را دیده و تجربه کرده‌اند و در تماس با عوامل تهیه سریال، بر بسیاری از رفتارهای زننده و منفور خاندان پهلوی صحه گذاشته‌اند.
    این استاد دانشگاه گفت: به نظر می‌آید نوعی تسویه حساب با صداوسیما و حسادت‌های صنفی با شخص کارگردان، پشت برخی رفتارهای انتقادی وجود دارد؛ مانند مطرح کردن این مساله که فیلمنامه معمای شاه اصلا مورد تائید شورای فیلم و سریال سازمان قرار نگرفته است؛ در حالی که من در جلسه شورای فیلمنامه حضور داشتم.

    حقانی گفت: این سریال مورد توجه قرار گرفته و دیده شده که مورد انتقاد قرار می‌گیرد و باید از مخاطب تشکر کرد که با مطالعه و دقت قسمت‌های سریال را دنبال می‌کنند.
    ADMIN likes this.

  12. 2 کاربر پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده اند .


  13. Top | #16

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    سلفی جدید جواد رضویان و بازیگران «در حاشیه»

    فرهنگ > تلویزیون - جواد رضویان عکسی از خودش در کنار مهران غفوریان و سیامک انصاری منتشر کرد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سری جدید سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری و بازی جواد رضویان، مهران غفوریان و سیامک انصاری در حال تولید است. داستان سریال این بار به جای بیمارستان در یک زندان اتفاق می‌افتد.
    جواد رضویان عکس زیر را از خودش در کنار دیگر بازیگران سریال از پشت صحنه‌ی «در حاشیه» منتشر کرده است. او به شیوه‌ی خاص خود در اینستاگرام نوشت : «به نام حضرت حق، ما انسان‌ها مثل مداد رنگی هستیم، شاید رنگ مورد علاقه‌ی یکدیگر نباشیم. اما روزی برای کامل کردن نقاشیمان دنبال هم خواهیم گشت.»



  14. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  15. Top | #17

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    پشت صحنه‌ سریال مهران مدیری چه خبر است؟ / از ورود زنان بازیگر تا درگیری رضویان «در حاشیه»

    فرهنگ > تلویزیون - تسنیم نوشت: سریال «در حاشیه» که حالا به فاز دوم خود رسیده است، با ورود پزشکان خلافکار درحاشیه در ادامه شاهد اتفاقات و حوادث جذاب‌تری برای این سریال هستیم.

    یک روز سرد پاییزی در اواسط هفته راهی لوکیشن گرم مهران مدیری در دور‌ترین نقطه از مرکز شهر و نزدیک‌ترین جا به کوه می‌شویم. از راه دور و در مسیر سربالایی و قبل از رسیدن، ساختمان استوانه‌ای لوکیشن «در حاشیه» به خوبی به چشم می‌خورد و همان زمان یاد و خاطره روزهای پخش سریال «در حاشیه» در ذهن آدم مرور می‌شود.
    پس از طی مسافتی طولانی از خیابان سربالایی به‌ نزدیک‌ترین نقطه به کوه‌ و ساختمان انتشارات وزارت امور خارجه می‌رسیم و به سمت ساختمان و لوکیشن «درحاشیه» رهسپار می‌شویم.
    پس از ورود به ساختمان، اولین چیزی که در گوشه‌ای از تابلوی اعلانات نظر را جلب می‌کند برنامه آفیش هنرمندان و ضبط سکانس‌های‌‌ همان روز بود که به دقت تنظیم و نوشته شده بود. از‌‌ همان ابتدا هم با استقبال وفا ملک‌زاده در مقام مدیر روابط عمومی همراه می‌شویم که به سمت دفتر روابط عمومی خود در طبقه دوم ما را راهنمایی کرد. اتاقی که دیوار آن با بریده‌های روزنامه‌ و مجله‌هایی که شامل تیتر و عکس بزرگ از هنرمندان سریال «در حاشیه» بود، پوشانده شده بود و رنگ و بوی «در حاشیه» گرفته بود.
    پس از استراحتی کوتاه و رهایی پیدا کردن از سرما، برای آشنایی با لوکیشن «در حاشیه» گشت و دید و بازدیدی از داخل ساختمان می‌زنیم.‌‌ همان ساختمانی که چند ماه قبل لوکیشن بیمارستان و استقرار پزشکان پرحاشیه سریال «در حاشیه» بودند. لوکیشنی که پوست انداخته و چهره دیگری به خود دید و در هر گوشه‌ای با دکورهای جالب و مرتبط با اردوگاه، نظر هر کسی را به خودش جلب می‌کند.
    ساختمانی چند طبقه و دایره‌ای شکل که اتاق‌های روابط عمومی، کارگردانی، استراحت بازیگران، تصویربرداران، تولید در طبقه دوم و اتاق گریم، لباس، استراحت بازیگران و تدارکات در طبقه اول آن‌ برای سهولت کار پیش‌بینی شده است.
    تولید و پخش کارهای طنز و کمدی به یادماندنی، از دیرباز ذهن ما را به سوی مهران مدیری کارگردان کارهای طنز سوق می‌دهد. کارگردان باهوش و بااستعدادی که توانست با ساخت آثار ماندگاری همچون «ساعت خوش»، «جنگ 77»، «شب‌های برره» و آثار دیگر در ذهن مخاطبان ماندگار شود. حتی سالهای دوری و جدایی مهران مدیری از تلویزیون هم نتوانست سرمای این یادگاری‌ها را در ذهن مردم و مخاطبان رسانه ملی کمرنگ کند. مهران مدیری در سری جدید تولید سریال خودش لوکیشن‌های زیادی را در نظر گرفته است. لوکیشن‌هایی با ساختاری فراگیر. پس از ورود به ساختمان و حرکت از سمت چپ ساختمان ابتدا به سالن انتظار یا‌‌ همان لابی بزرگ می‌رسیم که با طراحی صحنه‌های جذاب و قرار گرفتن صندلی‌ها به سوی هدف مورد نظر که یک تلویزیون بزرگ روی دیوار آن نصب شده است زیبایی خاصی به آن داده است. از لابی اردوگاه که عبور کنیم به اتاق بهداری می‌رسیم که تعداد 3 تخت و یونیت دندانپزشکی و دستگاه شوک برای آن درنظر گرفته شده است. پس از خارج شدن از بهداری به سمت اتاق مشاوره می‌رویم و پس از آن اتاق رئیس اردوگاه. اردوگاهی که قرار است شاهد اتفاق‌های خوشی در آن باشیم.
    اتاق ملاقات از دیگر مکانهایی است که در این لوکیشن با رنگ‌بندیهای شاد و زیبا و به همراه 6 صندلی که درهایی برای ملاقات کنننده و ملاقات شونده قرار داده شده است به چشم می‌خورد. اتاق‌ ورزش و تلفنخانه هم از لوکیشن‌های دیگر این سریال است که مسلما با توجه به غیرواقعی بودن فضا و استفاده از رنگ‌بندیهای روشن در آن باید منتظر اتفاقات شاد و نشاط آوری در این سریال باشیم.
    اما پس از گذشتن از این اتاق‌ها به همراه ملک‌زاده وارد یکی دیگر از لوکیشن‌های اصلی و همان سلول‌های اردوگاه می‌شویم. سلول‌هایی که در ابتدا اتاق‌های چند نفره و انفرادی آن به چشم می‌خورند که همانا شباهات زیادی به اردوگاههای واقعی ندارد و قرار است که داستان اصلی در آن‌ها شکل بگیرد و روایت شود.
    در این راهرو نسبتا دراز، 4 اتاق انفرادی قرار داده شده است که 2 اتاق آن چهار نفره و اتاق «262» که قرار است جزء لوکیشن‌های اصلی این سریال باشد 6 نفره است و داستان و قصه در آن روایت می‌شود. اما جذاب‌ترین اتاق آن اتاق شماره 273 است که بزرگ‌ترین آنهاست و 14 تخت را در درون خود جای داده است.
    اتاق بازجویی، سالن غذاخوری و در انتها هم آشپزخانه از لو کیشن‌های دیگر این سریال هستند. اما بخش اصلی دیگر آن «هواخوری» و یا حیاط اردوگاه است که با راهنماییهای خانم ملک‌زاده خارج از ساختمان و در فضای بیرونی طراحی شده و وارد آن می‌شویم.
    فیلمبرداریِ امروز قرار است که با ضبط صحنه‌هایی از هواخوری شروع شود، در آن سرمای پاییزی و در لابلای شلوغی بازیگران اصلی، هنرمندان و عوامل سریال، مهران مدیری که در حال آماده شدن کار ضبط است به خوبی به چشم ‌می‌خورد که مثل همیشه با دغدغه‌ و وسواس زیادی در انتخاب نوع صحنه و دوربین و نور دقیق، قرار دارد. در بخش هواخوری 1 سرنگهبان و 2 نگهبان با کت‌وشلوار حاضر هستند که فضای ساخته شده با اینکه با واقعیت فاصله زیادی دارد اما تا حدود زیادی یادآور هواخوری‌های زندان‌های واقعی است با نگهبان‌های بالای دیوار و اطراف اردوگاه.
    در محیط هوا خوری در یک نگاه حدود 40 نفر از هنرمندان برای ایفای نقش دیده می‌شوند ولی هیچ کدام بازیگران اصلی نیستند. با گشتی در محوطه متوجه حضور بازیگران اصلی در خارج از قاب دوربین می‌شوم که سیامک انصاری با در دست داشتن متن در حال خواندن فیلمنامه است و جواد رضویان هم دیالوگ خود را بلند بلند تمرین می‌کند تا در هنگام ضبط آمادگی لازم را داشته باشند. اما مهران غفوریان با‌‌ همان قیافه و چهره خندان همیشگی خود و با لباسهایی که بر تن کرده نشاط فوق‌العاده‌ای را به آدم می‌دهد.
    در این لوکیشن همه بازیگران اصلی از جمله سیامک انصاری، مهران غفوریان، جواد رضویان، نصرالله رادش و نیما فلاح حضور دارند و امروز قرار است که سکانس دعوا و درگیری سیامک انصاری و نیما فلاح را تصویربرداری ‌کنند. در ابتدای لوکیشن امروز مهران مدیری خود مستقیما پشت دوربین قرار گرفته و با چیدمان صحنه و جایگزینی هنرمندان لحظه ورود تیمور با بازی سیامک انصاری به همراه تیم پزشکان خلافکار «در حاشیه» از جمله مهران غفوریان و جواد رضویان و نصرالله رادش تصویربرداری کند. با اعلام شدن دوربین، صدا، حرکت و یک و دو و سه دستیار کارگردان و قرار گرفتن مهران مدیری پشت دوربین ضبط اولین پلان امروز آغاز می‌شود که قرار است در آن عوامل تیم پزشکان خلافکار به وسط هواخوری بیایند که ناگهان پس از چند قدم حرکت "هاش اف" جواد رضویان از لباسش جدا شده و بر روی زمین می‌افتد و تصویربرداری متوقف می‌شود.
    پیشنهاد فلاح به مدیری برای حساس شدن سکانس
    در ادامه با دستور دوباره حرکت، بازی آغاز می‌شود و جواد رضویان با دیالوگ «آقایون داداشا.....» کار امروز را شروع می‌کند اما با اشتباه گفتن دیالوگ ضبط تصویربرداری بار دیگر متوقف می‌شود و برای ضبط برای سومین بار در جایگاه خود قرار می‌گیرند و آماده ضبط می‌شوند. حالا با دستور مهران مدیری صحنه حرکت چند متری آنها از جلوی اردوگاه تا و سط هواخوری مورد تایید قرار می‌گیرد و قرار می شود که بازی از بیان دیالوگ‌ها شروع شود. در همین حین مهران مدیری با دقت به صحنه توجه می‌کند و مهران غفوریان و سیامک انصاریان را دو قدم به جلو و جواد رضویان و نصرالله رادش را به یک قدم عقب جابجا می‌کند و نیما فلاح هم فرصتی پیدا می‌کند که در این لحظه نظر خود را درباره جذاب شدن صحنه اعلام کند که بتواند چند قدمی را به سمت جلو و تیمور بردارد تا صحنه درگیری لفظی طبیعی‌تر و نفس‌گیر‌تر شود که با موافقت مهران مدیری هم همراه می‌شود و عوامل برای شروع بازی آماده می‌شوند.

    با قرار گرفتن مهران مدیری پشت دوربین و درخواست اضافه کردن 4 دوربین دیگر به صحنه، حالا دیگر سیامک انصاری مشغول مرور متن خود با صدای بلند می‌شود و نیما فلاح هم در این فرصت با چهار برادر خود به دلیل سردی هوا مشغول شوخی می‌شود تا سرما بیش از اندازه و نزدیکی لوکیشن به کوه بر آن‌ها نفوذ نکند.
    همه عوامل آماده ضبط می‌شوند و حدود 30 هنرمند که‌‌ همان زندانیان «درحاشیه» محسوب می‌شوند در وسط حیاط هواخوری با خنده دور هم جمع شده‌اند تا شاهد دعوای تیمور - سیامک انصاری - و نیما فلاح باشند.
    حالا با دستور مهران مدیری و آماده سازی صدا، دوربین، حرکت کار ضبط تصویربرداری سکانس‌هایی از قسمت 14 سریال «در حاشیه» ضبط می‌شود و تیمور زنجیر به دست ماجرا شده و با چرخاندن زنجیر رو به نیما فلاح ماجرای امروز را جویا می‌شود که در همین حین نیما فلاح دو قدم به سمت تیمور برمی‌دارد و با صورت گریم شده و رو به سرخی رفته از آن می‌خواهد که بی‌خیال ماجرا شود اما تیمور که حالا آماده درگیری است تنها چند ثانیه زمان می‌دهد که به خوبی درباره این موضوع فکر کند و در همین زمان جواد رضویان شروع به شمارش می‌کند و فریاد می‌زند که «یک، دو، دو و بیست و پنج، دو و هفتادو پنج» و مهران غفوریان در نقش دکتر عشقی با بوسیدن دوش تیمور آن را برای شکل گرفتن دعوا ترغیب می‌کند. در این لحظه مهران مدیری می‌گوید که فوکوس دو تا دوربین روی مهران غفوریان و نیما فلاح قرار بگیرید تا صحنه‌هایی که مدنظرش است را ضبط کند.
    در همین حین قبل از رسیدن صدای جواد رضویان به عدد 3، تیمور یک قدمی به عقب بر‌می‌گردد و مشغول مشورت با تیم پزشکان خلافکار و بچه‌های خود می‌شود و در اینجا صدای کات از سوی مهران مدیری صادر می‌شود و صحنه به خوبی فیلمبرداری می‌شود.
    از شدت سرما پس از شنیدن صدای کات، نیما فلاح و برادران خلافکار این سریالش همدیگر را در آغوش می‌گیرند و فریاد می‌زند که «پنگوئن‌های امپراطور این جوری همدیگه رو گرم می‌کنند» و صدای خنده‌هایشان در فضای حیاط اردوگاه پر می‌شود و از آن طرف هم مهران غفوریان هم که اساسی سردش شده است به دنبال نوشیدنی برای گرم شدن است و می‌گوید «بچه‌های چای گردون گروه سریعا خودشان را به من نشون بدند که کجا وایسادن» و عوامل گروه مشغول جمع کردن تجهیزات و رفتن به لوکیشن داخلی یعنی کارگاه آموزشی می‌شوند.
    بخش‌های ورود خانم‌ها در این سریال ضبط می‌شود و تنها شامل ملاقات با همسران می‌شود و قرار است که در ادامه با یادآوری بخش‌هایی از گذشته بار دیگر شاهد حضور آنها باشیم.
    رستگار: وود "یقه قرمزها" به «در حاشیه»
    حالا با خانم ملک‌زاده راهی داخل ساختمان می‌شویم و با برخی از عوامل گفت‌وگو می‌کنیم. شادی رستگار در مقام سرپرست لباس از اولین نفراتی که با خوشرویی و خنده همیشگی روی چهره در اتاق لباس به سراغش می‌روم. اتاقی که سراسر لباس‌های رنگارنگ در آن دیده می‌شود و به همراه دستیاران لباس در این سریال در حال فعالیت هستند و گوشه سمت چپ اتاق مهران غفوریان در حال آماده شدن و پوشیدن لباس و کفش‌های‌ تر و تمیزی است که برای نقشش انتخاب شده‌اند. کفش‌های مشکی که از تمیزی برق می‌زند. روی چندین رگال بزرگ تعداد زیادی لباس‌ آویزان شده و درست در پایین آن‌ها تعدادی کفش‌های مشکی و یک دست و چکمه و کفش زنانه هم دیده می‌شود.
    رستگار درباره کار خود توضیح می‌دهد و از وی درباره نوع لباسهای زندانیان اردوگاه سوال می‌کنم و می‌گوید که این نوع سبک لباس‌ها اصلا هیچ شباهتی به لباس‌های زندانیان در زندان‌های واقعی ندارد و لباسی را طراحی کردیم که یک فضای فانتزی بتوانیم با آن خلق کنیم.
    وی ادامه داد: این لباس‌های زندانیانی که در این سریال در نظر گرفته شده است به زندان هیچ کشور و دنیایی هم مربوط نمی‌شود.
    رستگار اضافه کرد: از لحاظ کاری برای این اردوگاه هم فرم‌‌ همان زندان را درنظر گرفتیم ولی با ویژگی‌های خاص و طنز و فانتزی خودش. تنها یکسری سکانس‌های بیرونی داریم که لباس‌های شخصیت‌ها متفاوت می‌شود و با لباس‌های شخصی که در سری اول حاضر بودند دیده می‌شوند.
    سرپرست لباس «در حاشیه» یادآور شد: در سری دوم این سریال دو نوع لباس را درنظر گرفتیم که همه آن‌ها رنگ صورمه‌ای مایل به آبی هستند که تنها تفاوتی که برای آن قائل شدیم در رنگ‌بندی یقه آن‌ها است که به دو رنگ قرمز و آبی طراحی کردیم. به این معنا که یقه قرمز‌ها از لحاظ جرم سنگین‌تر و جنایتکارتر هستند و یقه آبی‌ها هم جرمشان سبک‌تر است.
    وی اضافه کرد: سکانس‌های بازی خانم‌ها در سری دوم این سریال نسبت به فاز اول بسیار کم است و طبق فاز اول هر فرم و رنگی که در بخش اول مدنظر قرار گرفته بود در این فاز هم‌‌ همان شخصیت را بازی می‌‌کنند و اینطور نیست که از نظر لباسی فقیر و یا غنی شوند و از نظر فرم و لباس‌‌ همان هستند.
    رستگار درباره نوع پوشش زندانیان این سریال یادآور شد: در این سریال قصد نداریم که به جا و نقطه خاصی اشاره کنیم به این دلیل که این اردوگاه واقعی نبوده و و برگرفته از یک فضای فانتزی است و خودمان هم لباس‌ها را در قالب فضای کار و داستان سریال طراحی کردیم. فقط اینکه این آدم‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند و افراد عادی و نرمال نیستند.
    شکرآبی: گریم متفاوت نیما فلاح برای نقش خلافکار
    در ادامه به اتاق گریم می‌روم و با تصاویر سرِ قالب گیری شده، عکسهای گریم هنرمندان، ریش و سبیل بازیگران مواجه می‌شویم. مهرداد شکرآبی به عنوان مدیر این بخش در کنار دوستان و همکاران گریمورش در حال انجام کار است.
    با وی گفتگویی می‌کنم و می‌گوید که در فاز دوم این سریال راکورد‌‌ همان سری قبل را داریم و تنها براساس قصه‌ای که وجود دارد کار گریم هنرمندان انجام می‌شود.
    وی در ادامه با اشاره به اضافه شدن چهره‌ها و شخصیتهای جدیدی در فاز دوم سریال، افزود: تمام سعی ما این بوده که چهره شخصیت‌ها به واقعیت نزدیک‌تر باشد و غلو شده نباشند تا مخاطب با آنها ارتباط بگیرد و همراه شود.
    شکرآبی تصریح کرد: در این کار برخلاف کارهای تاریخی فعالیت خاصی برای طنز و کمدی شدن چهره‌ها انجام ندادیم و معمولا در کارهای طنز باید عاملی برای غلو کردن وجود داشته باشد ولی این کار به دلیل اینکه اردوگاه و فضای روز و رئال دارد از گریم‌های غلو شده استفاده نمی‌کنیم.
    وی درباره شخصیت نیما فلاح هم یادآور شد: برای این شخصیت هم باید به دلیل شخصیت فیلمنامه‌ای، چهره‌اش را کمی بیشتر گریم می‌کردیم تا به خلافکار‌ها بخورد و این کار هم به خوبی انجام شد.
    پرنیانی: مدیر مهربان اما جدی اردوگاه «درحاشیه»
    عباس پرنیانی یکی از شخصیتهایی است که براساس فیلمنامه به پروژه اضافه شده است. پرنیانی در این سریال نقش مدیر اردوگاه را برعهده دارد. وی درباره این تقش توضیح می‌دهد: که من براساس فیلمنامه‌ای که در اختیار من قرار گرفت نقش خود را بازی می‌کنم و هیچ یک از کارهای من در طول داستان خارج از فیلمنامه نیست.
    وی در رابطه با ویژگی نقش مدیر اردوگاه گفت: مدیر اردوگاه تنها شخصیتی که خیلی جدی و اما بسیار مهربان است. هیچ‌گونه پرخاشگری از او نمی‌بینید و رابطه خوبی با زندانیان دارد.
    پرنیانی اضافه کرد: در ادامه داستان به حرف و درد دل‌های بچه‌ها و زندانیان خوب گوش می‌دهد و در پی آموزش و تربیت بچه‌ها است که دیگر کار خلاف نکنند. امیدوارم که مردم و مخاطبان با این سریال ارتباط خوبی برقرار کنند و به دلشان بشیند.
    فلاح: اردوگاه «در حاشیه»‌خانه و محل زندگی من است
    با نیما فلاح از بازیگران اصلی سری دوم این سریال که در نقشی متفاوتی در سریال «در حاشیه» به پروژه اضافه شده است و ایفای نقش می‌کند گفتگویی می‌کنیم و درباره نقش خود می‌گوید که دوست دارم نقش من پس از پایان تدوین و مونتاژ و زمانی که روی آنتن شبکه سه سیما رفته است بیننده ببیند و تا الان فقط با سلیقه مهران مدیری در مقام کارگردان، نقش خود را بازی کردم.

    وی با بیان اینکه این نقش برای خودم نیز خیلی متفاوت بوده است، افزود: برای ایفای این نقش فرصت داشتم تا صداسازی کنم. فیزیک این نقش برای من خیلی متفاوت بوده است و توانستم با کمک گریم و لباس و هدایت کارگردان و تمریناتی که کردیم این نقش شکل بگیرد که همین اتفاق هم برای من باورنکردنی بوده است اما امیدوارم که برای مخاطبان هم جذاب و دیدنی باشد.
    فلاح اضافه کرد: سریال «در حاشیه» فیلمنامه محکمی دارد و دوستان و تیم نویسندگی با وسواس زیادی در حال نگارش آن هستند. همه نویسندکان نمی‌توانند شخصیت پردازی‌هایی که برای تک تک کاراکترهای این سریال می‌شود را داشته باشند و همه این‌ها به دست پرتوان مهران مدیری می‌رسد تا به این شکل زیبا، به هنری جذاب تبدیل شود.
    بازیگر سریال «در حاشیه» تصریح کرد: نقش دکتر کاشف با بازی مهران مدیری در این بخش حضور ندارد و مدیری فرصت بیشتری پیدا می‌کند که تمام افکارش را به کارگردانی «در حاشیه» متمرکز کند و کارگردانی قوی دارد.
    وی یادآور شد: من در این سریال و براساس تحقیق تیم نویسندگان به این نتیجه رسیدم که آدم‌ها در این مراکزی که به نوعی بازپروری، اردوگاه، پرورشگاه یا کانون گفته می‌شود تمایل دارند که تیم درست کنند و دورهم بیایند و ضربه پذیریشان کمتر است و قدرتشان بیشتر می‌شود. افراد تیم می‌شوند و این تیم گاهی سازنده و گاهی مخرب می‌شوند.
    فلاح گفت: افراد قدیمی که در این اردوگاه حضور دارند و جرمشان اعلام نشده است در بعضی از کار‌ها دخالت می‌کنند. مدت محکومیت شخصیت من حدود 15 سال بوده ولی چون سعی کرده که بقیه افراد را ادب کند جرمش به حبس ادب رسیده و حالا اینجا را خانه خودش می‌داند و اصراری برای خانه رفتن ندارد و اردوگاه را خانه خودش می‌داند.
    وی ادامه داد: در این نقش من خلافکاری هستم که براساس وصیت نامه پدرش که گفته برادران خود را در اجتماع تنها نگذارد آن‌ها را تنها نمی‌گذارد و کار به آن‌ها یاد می‌دهد و آن‌ها را نزد خودش در اردوگاه می‌آورد و ادعا می‌کند که «دنیای بیرون دنیای نامردی و خطرناک است» و نشان می‌دهد که چقدر فضای اردوگاه سازنده است.
    فلاح دباره کارگاههای آموزشی اردوگاه هم می‌گوید: من در بخش نجاری کارگاه مشغول کار هستم و کار می‌کنم.
    خبرر سانی اتفاقات اردگاه با دکتر بهروز عشقی
    مهران غفوریان هم که با‌‌ همان نقش خود وارد اردوگاه شده است، می‌گوید: من نقش دکتر بهروز عشقی را بر عهده دارم که به دلیل برخی تخلفات به زندان افتاده و در حال سپری شدن دوران محکومیت خودش است.
    وی در خصوص سکانس امروز و شیطنت‌های خودش نیز می‌گوید: ما می‌رویم و چوقولی می‌کنیم و برادر‌های نیما فلاح می‌آیند و ما را به برادر خودشان لو می‌دهند که چه برنامه‌ای داشتیم و در حال انجام چه کاری هستیم که ما هم می‌رویم و به تیمور بینابینی با بازی سیامک انصاری می‌گوییم و دعوایمان شروع می‌شود.
    غفوریان اضافه کرد: کارگاههای آموزشی جایی عمومی برای زندانیان است اما ما کاری را در اینجا انجام نمی‌دهیم و شامل حال ما نمی‌شود و اگر هم شود در مجموع یک سکانس است که شاید شامل حال ما شود.
    مجد: اردوگاهی که به هیچ زندانی شبیه نیست
    حسین مجد طراح دکور سریال «در حاشیه» هم که از دور وارد لوکیشن می‌شود به سراغش می‌روم و درباره استفاده از رنگ‌ها در طراحی لوکیشن‌ها توضیح می‌دهد: که زندانهای بسیار زیادی را دیدم ولی اینجا یک اردوگاه تخیلی است و فضای فانتزی دارد و چون کار «در حاشیه» اثری طنزی است، نمی‌‌توان آن را با رنگهای سرد زندان یکی کرد. تمام سعی ما این بود که فضای خاص و مفرحی را برای مخاطبان ایجاد کنیم که به داستان مربوط شود. برای این کار فضا را شاد‌تر گرفتیم و ممکن است شکل زندان باشد ولی خودش زندان نیست.
    وی افزود: برای طراحی این لوکیشن‌ها به چندین زندان رفتم و از آنها بازدید کردم. زندان‌ها در این کار بصورت فردی و گروهی بوده است و فضا را طوری انتخاب کردیم که افراد بصورت تک و تنها باید داخل آن‌ها شوند و سلولهای انفرادی ما مانند یک هتل تک تخته و مجهز است و چنین فضایی را فکر کردیم و بنابر داستان سریال که نمی‌خواستیم خشن باشد آن را طراحی کردیم.
    مجد اضافه کرد: داستان ما یک ماجرای جمعی و فردی داشت و خود زندان فردی نیز بعنوان کاراکتر محسوب می‌شود. به این معنا که در این سریال اتقاقهایی که داخلش رخ می‌دهد خودش یک داستان است و به جذابیت آن می‌افزاید.
    طراح دکور «در حاشیه» یادآور شد: طراحی دکور حیاط اردوگاه هم همینطور بوده است که خواستیم یک فضایی داشته باشیم که انگار گود زورخانه است و زندانیان در وسط آن قرار گرفتند و اتفاق‌ها در وسط آن رخ می‌دهد و یک جورهایی هم واقعیت دارد.
    وی گفت: در طراحی کارگاه سعی کردیم کارهای بامزه‌ای مثل گلدوزی و کوبلن بافی هم وجودداشته باشد و چینش لوازم هم به این دلیل بود که قصد داشتیم تا به طنز فیلمنامه اضافه شود.
    مجد از لابی اردوگاه به عنوان نقطه اصلی اردوگاه یاد کرد و گفت: لابی این سریال هم جایی است که همه حضور دارند و فکر کردیم که مکانی درست کنیم که اگر زندانیان جایی می‌خواهند بروند از آنجا عبور کنند و نقطه اصلی ما در این سریال باشد.
    حالا دیگر به پایان ضبط امروز نزدیک می‌شویم و غروب هم رو به پایان است ولی مهران مدیری همچنان ضبط خود را ادامه می‌دهد و من از اردوگاه پزشکان خلافکار «در حاشیه» خارج می‌شوم.
    داستان فاز دوم سریال «در حاشیه» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی و کارگردانی مهران مدیری در یک اردوگاه می‌گذرد. در این اردوگاه افردی که در فاز اول به تخلفات در حوزه پزشکی پرداخته بودند دوران محکومیتشان را بین زندانیان سابقه‌دار می‌گذرانند و در طول آن درگیر ماجراهایی می‌شوند.
    سیامک انصاری، جواد رضویان، مهان غفوریان، نصرالله رادش، نیما فلاح و سروش جمشیدی از جمله بازیگران اصلی این سریال محسوب می‌شوند.
    علاوه بر بازیگران اصلی می‌توان از بین بازیگرانی که هر روز به طور ثابت در لوکیشن اردوگاه مقابل دوربین می‌روند،به افرادی چون:حمید رضا آقا محمد،امیر حسین اقبال آذر ،پوریا ایرایی،محمد رضا بابازاده،چیا بابامیری، مجید بیاتی، عباس پرنیانی،هادی پیوند،امیر جنانی،امیر محمد حاجی زاده،حامد خان بابایی،مهدی دانایی مقدم،محسن دلیخون ،هومن رمضانی ،مهدی ساسانی،پیام سلیمانی،حمید سلیمانی،محمد رضا صدوقی پور ،مهدی صفری،مهدی عظیمی،سعید علی پور ،علی غلامی ،بهادر فاضل،حسین فاضلی ،مهبد قناعت پیشه ،امیر حسین قنواتی،مجتبئ قهرمان زاده ،محمد کار آزاد ،بابک کمانگیر ،محمد گل محمدی، حسین لعل ،کیارش محسن سجادی ،مهدی مرادی ،سید صالح موسوی ،میر محمد موسوی ،محمد مولودی ،عباس نایی،علی نعیمی ،امیر نگارش ،سینا نور محمد ،علی ولیانی اشاره کرد.

  16. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  17. Top | #18

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    کادر شبکه ورزش عریض می‌شود



    » سرویس: فرهنگي و هنري - تلويزيون و راديو
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴



    همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول، برنامه‌های شبکه ورزش از روز یکشنبه، 22 آذر ماه به صورت 16:9 پخش می شود.
    به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مدیر شبکه ورزش اعلام کرد: روند تدریجی تبدیل پخش برنامه‌های شبکه ورزش از قاب تصویری 4:3 به 16:9 از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و از روز یکشنبه، 22 آذر رسما برنامه‌های این شبکه به استثنای برخی مسابقات ارسالی از شهرستان ها به صورت کادر عریض پخش می شوند.
    وی درباره مسابقات ورزشی زنده ارسالی از شهرستان ها گفت: تا زمانی که تمامی مراکز استانی به امکانات ضبط و پخش زنده برنامه‌ها با کادر نمایشی 16:9 مجهز نشوند، مسابقات ورزشی ارسالی از مراکز همچنان به شکل 4:3 از شبکه ورزش پخش خواهد شد.
    نسبت تصویر 16:9استاندارد نمایش تصویری رایج امروزی است که برای تلویزیون‌های صفحه عریض و فیلم های HD کاربرد دارد.


    ADMIN likes this.

  18. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  19. Top | #19

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    پخش شش فوتبال تا پایان هفته



    » سرویس: فرهنگي و هنري - تلويزيون و راديو
    کد خبر: 94092312949
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳



    تا پایان هفته جاری شش فوتبال ایرانی و خارجی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.
    به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا،
    دیدارهای هفته 16 لیگ برتر انگلیس، فوتبال لسترسیتی – چلسی از شبکه ورزش پخش می‌شود.

    سه شنبه (24 آذر 94 ) ساعت 23 از جام حذفی آلمان دیدار بایرن مونیخ – دارمشتات از شبکه ورزش روی آنتن می‌رود.
    چهارشنبه، 25 آذر ساعت 23 از جام حذفی آلمان بازی آگزبورگ - بوروسیادورتموند از شبکه ورزش پخش خواهد شد.
    پنجشنبه - 26 آذر 94 - ساعت 15 از هفته 15 لیگ خلیج فارس فوتبال استقلال اهواز – تراکتور از شبکه ورزش پخش می‌شود.
    همچنین جمعه، 27 آذر 94 ساعت 14:45 دیدار پدیده – سپاهان به روی آنتن شبکه ورزش خواهد رفت.


    a
    ویرایش توسط ADMIN : 16.12.2015 در ساعت 08:39

  20. کاربر مقابل پست masoud_gh_kal عزیز را پسندیده است:


  21. Top | #20

    تاریخ عضویت
    21.11.2015
    عنوان کاربر
    مدير انجمن
    سن
    28
    میانگین پست در روز
    0.50
    نوشته ها
    416
    موضوعات
    7
    تــشكــر
    48
    تشکر شده : 268 بار در 188 پست
    حالت من : Khoonsard
    لايك دريافتي
    149
    لايك كرده
    0
    میزان امتیاز
    290

    پیش فرض

    تهران از دی ماه شبکه دارد + لوگو



    » سرویس: فرهنگي و هنري - تلويزيون و راديو
    کد خبر: 94092414284
    سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸



    مدیر شبکه استانی تهران در مراسم رونمایی از نشان این شبکه، از راه‌اندازی شبکه تهران در دی ماه و ایام ولادت حضرت محمد (ص) خبر داد.
    به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در مراسمی از نشان شبکه تهران رونمایی شد.
    احسان کاوه، مدیر شبکه استانی تهران در این مراسم اعلام کرد: شبکه جدید تهران از دی ماه کار خود را آغاز می‌کند.
    وی گفت: شبکه تهران شبکه موفقی بود که با تغییر در ماموریت‌های آن، به شبکه‌ای ملی تبدیل شد و اکنون در زمینه تخصصی اقتصاد، برنامه سازی و در قالب شبکه پنج سیما فعالیت می کند.
    وی افزود: اما وجود یک شبکه استانی برای استان بزرگی چون تهران احساس می‌شد و برای پاسخگویی به نیاز رسانه ای استان تهران که بسیاری از اتفاقات و تصمیمات مهم کشور در این شهر گرفته می شود رسانه ملی دوباره اقدام به راه اندازی شبکه مستقلی به نام شبکه تهران گرفت.
    مدیر شبکه تهران گفت: شبکه تهران تلاش خواهد کرد مانند آیینه‌ای برای تهران باشد و مشکلات و نیازهای این کلان شهر و استان بزرگ تهران را منعکس کند و به دنبال راهکارهای حل آن‌ها باشد.
    مدیر شبکه تهران با تعاملی خواندن این شبکه گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل میان مردم و مسؤولان مشکلات مردم تهران را پیگیری و پاسخگویی مدیران شهری را دنبال کنیم.
    وی با بیان اینکه در دیگر استان‌ها راه اندازی شبکه های استانی با همکاری مسئولان استانی همراه بوده است، گفت: ما مسؤولان شهر تهران انتظار کمک داشتیم که این کمک ها هنوز در پیچ و خم های اداری باقی مانده است.
    در ادامه این مراسم نشان یا لوگوی شبکه تهران با حضور حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران رونمایی شد.
    از دیگر بخش های مراسم رونمایی از نشان شبکه استانی تهران، تجلیل از خانواده شهدا بود که از خانواده شهید رضایی نژاد و شهید حجت اصغری از مدافعین حرم تجلیل به عمل آمد.
    دکتر رضا پورحسین قائم مقام سیما، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما، فضل الله شریعت پناهی سرپرست شبکه اول سیما و جمعی از خانواده شهدا و اصحاب رسانه از جمله حاضران در این مراسم بودند.
    انتهای پیام
    لوگوی شبکه تهران

    لوگوی شبکه تهران

    لوگوی شبکه تهران

    ویرایش توسط ADMIN : 16.12.2015 در ساعت 08:40

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo
سايت نت تو وب_ما قصد داريم تا در محيط دوستانه و صميمي مطالب خود را به اشتراك گذاريم و نيازهاي يكديگر را رفع كنيم و هركسي دوست داره مدير يا ناظم سايتي بشه اگه عضو نيس پس از عضويت مي تونه تو هر يكي از بخش هايي كه در سايت هست مدير يا ناظم يا...بشه

اکنون ساعت 06:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : net2web.ir@gmail.com
پیامک همراه جهت پیامک : بزودي راه اندازي مي شود

SEO by vBSEO 3.6.0